Czwarty doroczny Międzynarodowy Barometr Innowacji omawia taktyki prowadzenia działań innowacyjnych w obliczu kryzysu energetycznego.
Aby opracować Barometr, przeprowadziliśmy szczegółowe badanie wśród 846 starszych specjalistów ds. badań i rozwoju, dyrektorów finansowych, członków wyższej kadry kierowniczej i właścicieli firm w 17 krajach: Belgii, Chinach, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Kanadzie, Niemczech, Polsce, Portugalii, Singapurze, Słowacji, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i w Stanach Zjednoczonych.
Nasze analizy stanowią przegląd najważniejszych trendów innowacyjnych na świecie. Zawierają również informacje na temat sposobu, w jaki firmy finansują projekty badawczo-rozwojowe, oraz wpływu obecnego kryzysu energetycznego na zdolność przedsiębiorstw do bycia innowacyjnymi.
Kluczowe wnioski
- 75% respondentów uważa, że ich organizacja podejmuje wystarczająco dużo działań innowacyjnych (w 2021 r. odpowiedziało tak 71%)
- głównym czynnikiem napędzającym strategie badawczo-rozwojowe firm są trendy długoterminowe oraz przyszłe zapotrzebowanie rynku
- zdaniem 50% ankietowanych inflacja będzie miała negatywny wpływ na wysokość ich budżetów B+R
- 57% przedsiębiorstw opiera swoje działania innowacyjne na własnych zasobach B+R
- wzrost kosztów energii wpływa na rentowność biznesu u 72% respondentów
Porównaj tegoroczne wyniki z zeszłorocznym Barometrem.