Powrót do Usługi

Podatki i opłaty lokalne

Nasz zespół do spraw podatków prowadzi organizacje przez skomplikowane wymogi podatkowe, przekuwając je w szanse na zysk i wspierając klientów w zarządzaniu ryzykiem.

Zobacz więcej


Powrót do Usługi

HR

Nasz zespół do spraw HR współpracuje z organizacjami, uwalniając ich potencjał. Wszystko w bezpieczny, mądry i szybki sposób, z zachowaniem ciągłości biznesu. W Polsce specjalizujemy się w kosztach pracy.

Zobacz więcej


Analiza i obniżenie kosztów PFRON

Firma z branży górniczej i wydobywczej

Obszar działalności

Koszty pracy

Branża

Branża górnicza i wydobywcza

Temat

Koszty pracy

Najważniejsze informacje o projekcie

0,49 mln zł

oszczędności za 2019 r.

1,05 mln zł

oszczędności za 2020 r.

1,12 mln zł

oszczędności za 2021 r.

1,23 mln zł

oszczędności za 2022 r.

6 miesięcy

czas trwania projektu (od podpisania umowy do rozpoczęcia korzystania z ulg)

Celem projektu było obniżenie wpłat na PFRON poprzez wygenerowanie odpowiedniej wysokości ulg dzięki współpracy z Zakładami Pracy Chronionej (ZPCH). Jednocześnie należało utrzymać jakość zarządzania kosztami zgodną z kulturą organizacyjną spółki. Projekt obejmował kilkanaście lokalizacji na terenie całej Polski.

Kluczowe kroki podjęte przez Ayming Polska:

  • szczegółowa analiza aktualnego kosztu PFRON oraz historii zmian jego wysokości;
  • stworzenie symulacji obrazującej możliwe zmiany wysokości kosztu PFRON z udziałem zmiennych danych na przestrzeni kolejnych kilku lat;
  • wnikliwa analiza aktualnych kosztów, ich struktury i strategii zarządzania nimi;
  • przygotowanie profesjonalnego raportu dopasowanego do polityki zakupowej oraz wymagań jakościowych, który zawierał rekomendacje możliwych zmian wpływających na zmniejszenie wpłat na PFRON;
  • skuteczne przeprowadzenie postępowań zakupowych obniżających koszty i wyłonienie usługodawcy spośród podmiotów udzielających ulg we wpłatach na PFRON.

Szczególny wkład Ayming Polska:

  • w ramach analizy kosztów wskazaliśmy lokalizacje zakładów aktualnie współpracujących z podmiotami ze statusem ZPCH, które jednak nie otrzymywały ulg z uwagi na brak terminowych płatności lub z uwagi na ograniczony zakres świadczonych usług;
  • ujednoliciliśmy zarządzanie kosztami w wielu lokalizacjach spółki;
  • scentralizowaliśmy nadzór nad współpracą z ZPCH;
  • usprawniliśmy proces przepływu dokumentów.

Udostępnij

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz zobaczyć, jak to zadziała w Twojej firmie!

Napisz do nas!