Wydatki na badania i rozwój (B+R) rosną na całym świecie. W coraz bardziej dynamicznej globalnej gospodarce zmieniają się warunki rynkowe i istnieje ciągłe zapotrzebowanie na nowe produkty i usługi. W rezultacie firmy muszą zadbać o zbudowanie swojej przewagi konkurencyjnej.
Kluczowe wnioski
W „Międzynarodowym Barometrze Innowacji” 2020 przeanalizowaliśmy krajobraz innowacyjności w 12 krajach na świecie. Nasze opracowanie ukazuje znaczne różnice między poszczególnymi krajami, branżami, a nawet stanowiskami pracy, ale można wyróżnić pewne wyraźne trendy.
Krajobraz innowacyjności
83% liderów biznesu jest usatysfakcjonowanych obecnym poziomem działań B+R w ich firmie
75% przewiduje wzrost budżetów na B+R
Środowisko dla profesjonalistów zajmujących się innowacjami szybko się zmienia, a osoby pracujące w obszarze badań i rozwoju wykazują duży optymizm w odniesieniu do swoich działań. Jednak firmy muszą się upewnić się, że w pełni wykorzystują możliwości związane z zewnętrznym finansowaniem innowacji.
Finansowanie innowacji
49% przeznacza własne środki na działania B+R
Pomimo dostępności ulg podatkowych i dotacji, połowa badanych przedsiębiorstw samodzielnie finansuje działalność badawczo-rozwojową. Udane innowacje nie są dziełem przypadku, dlatego firmy powinny ustalić, czy i jak mogą uzyskać zewnętrzne finansowanie oraz to, jak wykorzystać je w najlepszy możliwy sposób.
Różnorodność a innowacje
46% liderów biznesu uważa, że różnorodność nie jest istotna
83% zespołów ds. innowacji jest zdominowanych przez mężczyzn
Społeczność badawczo-rozwojowa wciąż ma pole do poprawy, jeśli chodzi o obecność kobiet w tym obszarze. Chociaż w wielu krajach zachęca się kobiety do studiowania na kierunkach technicznych, korelacja między różnorodnością płci a innowacjami jest wciąż niedoceniana.