Wybierz stronę kraju
Zamknij

Firmy potrzebują podatkowych zachęt na badania i rozwój

Home > Analizy i aktualności > Ayming w mediach > Firmy potrzebują podatkowych zachęt na badania i rozwój
Ayming w mediach
10 lipca, 2018
Brak ulg, odpowiedniej kultury organizacyjnej oraz odwagi do podejmowania ryzykownych inwestycji powoduje, że statystyki wydatków polskich firm na badania plasują nas w europejskim ogonie. Ale czy rzeczywiście jest aż tak źle?

 

Dane GUS nie pozostawiają wątpliwości – z innowacyjnością rodzimych firm nie jest najlepiej. Wzrost nakładów na działalność badawczo-rozwojową (B+R), z jaką mieliśmy do czynienia przez kilka lat z rzędu, wyhamował. Wydatki na ten cel w 2016 r. wyniosły 17,9 mld zł (GUS podaje wyniki z rocznym opóźnieniem), a to oznacza spadek o 0,7 proc. Zmniejszyła się też intensywność tego typu działań. W ciągu roku udział nakładów wewnętrznych na badania i prace rozwojowe stopniał z 1 do 0,97 proc.

 

Pokaż komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *