Wybierz stronę kraju
Zamknij

Innowacje zdominowane przez mężczyzn. Dlaczego ten obszar nie stawia na różnorodność?

Home > Analizy i aktualności > Ayming w mediach > Innowacje zdominowane przez mężczyzn. Dlaczego ten obszar nie stawia na różnorodność?
Ayming w mediach
5 marca, 2020

Wiele badań wskazuje na to, że różnorodność w zespołach przyczynia się do zwiększenia innowacyjności oraz przekłada się na lepsze wyniki finansowe. Najnowszy raport pokazuje jednak, że sam obszar innowacyjności pozostaje zdominowany przez mężczyzn. Co zamierzają z tym zrobić organizacje?

 
Na całym świecie rośnie poziom wydatków na badania i rozwój (B+R) oraz zwiększa się zapotrzebowanie na nowe produkty, usługi oraz nieustanne usprawnienia. Zaskakujące jednak, że w tym obszarze różnorodność w zespołach nie jest uznawana za czynnik, który wspiera innowacje. Tymczasem firmy, które stawiają na różnorodność płciową, są średnio o 12 proc. bardziej rentowne i uzyskują o 19 proc. większe dochody z innowacji – wykazało badanie Harvard Business Review przeprowadzone w 1,7 tys. firm z USA, Francji, Niemiec, Chin, Brazylii, Indii, Szwajcarii oraz Austrii.

Firma Ayming przeprowadziła własną ankietę wśród 300 ekspertów B+R, dyrektorów finansowych, najwyższej kadry zarządzającej oraz właścicieli firm w 12 krajach (Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Kanada, Polska, Portugalia, Słowacja, USA, Wielka Brytania i Włochy). I podsumował uzyskane informacje w raporcie „Międzynarodowy Barometr Innowacji 2020”.

CZYTAJ DALEJ 

 

Pokaż komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *