Zamknij

Na wszelki wypadek… oszczędności

Zarządzanie wypadkowością a finanse firmy

download
Cover image - Na wszelki wypadek… oszczędności

Raport „Na wszelki wypadek… oszczędności”, przygotowany wraz z Business Centre Club, pokazuje, że wypadkowość ma realny wpływ na budżet przedsiębiorstwa, a świadome zarządzanie tym obszarem leży w interesie każdej firmy.

 

Dbanie o komfort i bezpieczeństwo pracowników jest jedną z kluczowych odpowiedzialności pracodawcy i podstawą skutecznej polityki HR. Warto zauważyć, że nie przekłada się to wyłącznie na renomę organizacji, ale również na jej wyniki finansowe. Minimalizacja ryzyka wypadków przy pracy poprzez odpowiednie zarządzanie wypadkowością to fundament skutecznej prewencji, która wpływa na generowanie oszczędności w firmie.

 

Wypadkowość w firmach w Polsce

86511
poszkodowanych w wypadkach przy pracy w 2020 r. (wg ZUS IWA)
31%
taki udział w oszczędnościach z tytułu składki wypadkowej ma zmniejszenie poziomu wypadkowości
1,2
mln zł - średnio tyle kosztuje pracodawcę ciężki wypadek przy pracy

Z raportu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są główne wyzwania związane z zarządzaniem wypadkowością w firmie?
  • Jak skutecznie prowadzić akcje prewencyjne?
  • W których branżach dochodzi do największej liczby wypadków przy pracy?
  • Jaki może być koszt finansowy wypadku przy pracy?
  • W jaki sposób wypadkowość wpływa na wysokość stopy procentowej składki wypadkowej?