Zamknij

Polskie firmy tracą pieniądze, bo nie sięgają po ulgę B+R

Home > Analizy i aktualności > Ayming w mediach > Polskie firmy tracą pieniądze, bo nie sięgają po ulgę B+R
Ayming w mediach
1 listopada, 2019

Dla 61 proc. firm największą zaletą ulgi B+R jest możliwość wygenerowania oszczędności. Niemal co piąty ankietowany wskazał, że ulga motywuje go do rozwoju – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Ayming Polska. Wielu przedsiębiorców wciąż nie zdaje sobie sprawy z możliwości, które oferuje ulga.

Do końca czerwca br. z ulgi na badania i rozwój skorzystało tylko 951 podatników CIT. Odliczyli oni 1,7 mld złotych kosztów poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Realna korzyść w postaci oszczędności podatkowych wyniosła około 300 mln złotych. – Choć kwota ta jest prawie trzy razy większa niż w roku poprzednim, przedsiębiorstwa wciąż nie wykorzystują potencjału ulgi B+R – uważa Magdalena Burzyńska, dyrektor zarządzający firmy Ayming.

Czytaj dalej 

Pokaż komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *