Zamknij

Międzynarodowy Barometr Innowacji 2022

Home > Analizy i aktualności > Instytut Ayming > Międzynarodowy Barometr Innowacji 2022
Instytut Ayming
30 września, 2021

Trzeci doroczny Międzynarodowy Barometr Innowacji Ayming omawia taktyki prowadzenia działań innowacyjnych w obliczu niepewności.

 
Aby opracować Barometr, przeprowadziliśmy szczegółowe badanie wśród 585 starszych specjalistów ds. badań i rozwoju, dyrektorów finansowych, członków wyższej kadry kierowniczej i właścicieli firm w 14 krajach: Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Kanadzie, Niemczech, Polsce, Portugalii, Słowacji, Wielkiej Brytanii, we Włoszech i w Stanach Zjednoczonych.

Nasze analizy pokazują, że dla firm coraz bardziej liczy się wzrost krótkoterminowy, co wymaga od nich szybkiego adaptowania się do zmian. Przy wprowadzaniu innowacji kluczowa jest elastyczność oraz wyciąganie wniosków z obecnego kryzysu.
 

Kluczowe wnioski

  • 71% respondentów uważa, że ich organizacja podejmuje wystarczająco dużo działań innowacyjnych (w 2020 r. odpowiedziało tak 85%)
  • innowacje są opracowywane wewnętrznie przez 67% firm, za czym stoi szybkość i prostota takiego rozwiązania
  • zdaniem 26% ankietowanych najważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór lokalizacji do prowadzenia prac B+R jest dostęp do talentów
  • 77% przedsiębiorstw posiada zdefiniowany budżet B+R, a 57% oczekuje jego wzrostu w porównaniu z rokiem poprzednim
  • pandemia Covid-19 spowodowała, że 36% respondentów prowadziło niewiele projektów innowacyjnych, a 25% w pełni zaadaptowało swoje działania do nowych okoliczności

Więcej informacji w komunikacie prasowym.

Porównaj tegoroczne wyniki z zeszłorocznym Barometrem.

     

Wypełnij formularz

Pokaż komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *